ساخت وبلاگ رایگان

ساخت وبلاگ رایگان

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

وبلاگ یا بلاگ چیست؟
وبلاگ Weblog واژه ای است که توسط یک وبلاگ نویس آمریکایی (Jorn Barger) ابداع شد . وبلاگ یا بلاگ که در ابتدا به معنی دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد، از دو واژه Web که شبکه جهانی اطلاعات معنی می شود و Log که به فایل هایی گفته می شود که تمام اتفاقاتی که در یک کامپیوتر می افتد را ثبت می کند . واژه بلاگ Blog توسط Peter Merholz ابداع شد . پس از آن Evan Williams که برنامه نویس مشهوری است، درسیستم وبلاگدهی مشهور گوگل واژه Blogger  را خلق کرد و پس از آن سیستم وبلاگ نویسی Blogger را نوشت. 
وبلاگ و وب سایت چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟
همانگونه در تعریف وبلاگ بیان شد وبلاگ در ابتدا به عنوان دفترچه خاطرات آنلاین معرفی شد و پس از آن از وبلاگ استفاده های کاربردی تر و بهتر شد . مثلا آموزش و اخبار و قرار دادن اطلاعات . اما نباید وبلاگ و وب سایت را با هم اشتباه کرد . این دو تفاوت اساسی با یکدیگر دارند . وبلاگ صرفا به منظور اطلاع رسانی ساخته می شود . اما وب سایت اینگونه نیست . از وب سایت به منظور ارائه خدمات استفاده می شود . وبلاگ ها قابلیت این را ندارند که خدمات آنلاین را انجام دهند اما وب سایت ها به منظور ارائه خدمات و کاتالوگ های آنلاین ساخته می شوند . وبلاگ یک رسانه ای است که در بازه های زمانی کوتاه آپدیت می شود و در بازه های زمانی مشخص و یا نامشخص مطالب خود را به روز می کنند . 
سیستم وبلاگ نویسی در دنیای اینترنت چگونه آغاز شد ؟
برخی بر این باورند که نخستین سیستم وبلاگ نویسی توسط سیستم گروه های خبری Usenet انجام شد . Usenet را در واقع می توان به عنوان یک نوع سیستم ذخیره سازی و سازماندهی پیام ها و همچنین اطلاعات که مراجعین می توانند با مراجعه به سیستم خبر و اطلاعات مورد نیاز خود را از سیستم پیدا کرده و یا اطلاعاتی را به گروه های خبری ارسال کنند. 
سیستم وبلاگ نویسی مدرن چگونه آغاز شد ؟
سیستم های وبلاگی همچون Blogger و Livejournal جزء اولین سیستم های وبلاگ نویسی رایگان در دنیای اینترنت بودند و خیلی زود در بین وبلاگ نویسان و کاربران اینترنت معروف شدند . پس از این دو سیستم وبلاگی، سیستم مدیریت محتوا یا Wordpress خلق شد . این سیستم های بلاگی توانستند دنیای اینترنت را در زمینه اطلاع رسانی خبری و آموزشی دگرگون کنند . 

 

برچسب : وبلاگ , ثبت وبلاگ , ثبت وبلاگ جدید , ثبت و ایجاد وبلاگ , ساخت وبلاگ , ایجاد وبلاگ , ساخت وبلاگ حرفه ای , وبلاگ ساز , ساخت وبلاگ رایگان

وبلاگ ساز برای سئو

5 نکته مهم برای انتخاب وبلاگ جهت بک لینک و سئو

  • وبلاگ سازی را انتخاب کنید که بعد از مدتی مثلا دو هفته، وبلاگ شما را حذف نکند یا لینک ها را از کار نیندازد، تقریبا همه وبلاگ های زیر تست شده اند و نتیجه 6 سال تجربه سئو بنده هستند.
  • برخی وبلاگ سازها Da پایین و اسپم بیش از 10 دارند اما فوق العاده بک لینک های موثری دارند، همه وبلاگ های زیر برای سئو تست شده و بسیار موثرند. بلاگ 9
  • برای سئو و بک لینک به یکباره چند وبلاگ داخل یک وبلاگ ساز نسازید زیرا وبلاگ های شما به احتمال زیاد اسپم می شوند، هفته ای دو وبلاگ در یک وبلاگ ساز کافی ست.
  • اگر سایت شما ایرانی ست یا کاربران هدف، فارسی زبان هستند، بیشتر روی وبلاگ سازهای فارسی یعنی همین وبلاگ های زیر تمرکز کنید، ساخت وبلاگ در سایت های خارجی توصیه نمی شود و پر ریسک است. ناجی بلاگ
  • وبلاگ سازهایی را انتخاب کنید که وبلاگ شما را در گوگل ایندکس شده اند، اما چگونه؟ نزدیک یک سال باید زمان بگذارید که تست کنید مدام کدام وبلاگ ایندکس میشود طی دو سه ماه یا خیر. اما کارتان را با این لیست راحت کرده ایم و همه وبلاگ هایی که ما در این چندسال در وبلاگ سازهای زیر ساخته ایم ایندکس شده اند!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.